Biologische smoothie appel, banaan en kiwi

Groene smoothie

In principe kan je voor een groene smoothie iedere groente gebruiken die je rauw kunt eten. Denk maar aan avocado, boerenkool, broccoli (niet teveel) spinazie, andijvie en zelfs gember. Naast de biologische groente kan je ook nog biologisch fruit gebruiken zoals banaan, kiwi, papaja, ananas etc. Deze fruitsoorten zijn zoet en verdoezelt de soms wat minder lekkere smaak van rauwe groente.

Elke dag een groene smoothie heeft zijn voordelen. Je kan het snel en eenvoudig maken en het heeft veel belangrijke voedingstoffen zoals mineralen en vitaminen.

Biologische smoothie

Zijn raw en de groente heeft meer vitaminen dan de gekookte groente bij de maaltijden en is daardoor extra gezond. Het voordeel van het maken van smoothies is dat je snel klaar bent, je trek naar zoet verdwijnt, waardoor je niet snel naar ongezonde snacks grijpt. Inplaats van dat je dik en onbehagelijk voelt na het snacken van bewerkt voedsel met suiker en zout, voel je je gelijk gezond, vol met energie en krijg je een flink portie eiwitten, vitaminen en mineralen binnen en daarnaast is het gewoon lekker.

Recept voor drie groene smoothies

Ingrediënten: Lekker biologisch natuurlijk.

– Havermelk 200ml
– Rucola 15g
– kiwi’s 2
– Walnoot 25 g
– Paar blaadjes basilicum

1. Schil de kiwi’s
2. Maal de walnoot fijn
2. Stop alle ingrediënten in de blender
3. Voeg biologische Havermelk toe
4. Alles in de blender en geniet.

Smoothie met andijvie

1. Een schaaltje andijvie fijn gesneden
2. Advocado 1 stuks
3. Banaan. 1 stuks
4. Havermoutmelk of amandelmelk (een glas).
5. Alles in de blender en grniet biologische groene smoothie.

Banaan/ boerenkool / yoghurt smoothie

1. Boerenkool 100 gram
2. Bananen 2 stuks
3. Yoghurt 300 ml
4. Ook in de blender en zo eer klaar…genieten maar!

Guido: Graag controle op spelfouten en Nederlandse taal.

Tip de redactie

Wij zijn altijd op zoek naar het laatste nieuws.

Meer over

Net binnen

Gerelateerde artikelen