TILBURG โ Het aantal PostNL-punten in Tilburg is in het afgelopen jaar met bijna dertig procent gedaald. Van 38 punten vorig jaar zijn er nu nog maar 27 over. PostNL wijst echter op een groeiend aantal pakketautomaten, wat het gemak van pakket ophaling zou moeten vergroten.
Klachten bij PostNL
Bij het PostNL-pakketpunt aan de Aphroditestraat in Tilburg is de sfeer gespannen. Klanten staan ongeduldig te wachten, sommigen zelfs met kritische geluiden over de wachttijden en de service.
Op Google Reviews scoort dit punt slechts 1,3 sterren. Recentelijke beoordelingen zijn hard: “Ik wacht een halfuur in de rij om te horen dat mijn pakket er nog niet is, terwijl PostNL het al had aangemeld,” klaagt een klant. Een ander schrijft: “Onbegrijpelijk dat ze nog bestaan. Misschien is mijn pakket vermist, maar de eigenaar van dit punt weigert hulp.”
Minder punten
PostNL erkent de klachten en wijst op de groeiende frustratie onder klanten. Een woordvoerder geeft aan dat het aantal punten in Tilburg is afgenomen tot 27, terwijl er nu 26 pakketautomaten zijn.
Vorig jaar waren er nog 38 punten. “We proberen het gemis aan pakketpunten te compenseren met meer automaten, die 24/7 beschikbaar zijn.”
Zoektocht naar oplossingen
Nieuwe eigenaren van ondernemingen besluiten soms bestaande punten te sluiten, wat de drukte niet ten goede komt. PostNL is actief op zoek naar nieuwe ondernemers om punten te openen, maar dit verloopt niet altijd soepel.
Klantfrustratie blijft hoog
Een klant uit Tilburg Zuid klaagt over lange wachttijden: “Ik kom helemaal uit Tilburg Zuid om mijn pakket op te halen en sta vervolgens 45 minuten in de rij. Dit is echt slecht geregeld.” PostNL wijt dit aan gevallen waarin mensen niet thuis zijn voor de bezorging, waardoor pakketten naar een afhaalpunt moeten worden gebracht.
PostNL betreurt de klachten en zet zich in om de dienstverlening te verbeteren. Toch verlaat een klant na lang wachten geรฏrriteerd het pand: “Hier kom ik nooit meer terug.”