Storing bij Rabobank: duizenden meldingen van mensen die niet kunnen pinnen of betalen. Rabobank onderzoekt het probleem, oorzaak nog onbekend.
Klanten melden problemen
Duizenden klanten van Rabobank ondervinden sinds vanmiddag problemen met betalen. Een storing bij de bank zorgt ervoor dat pintransacties in winkels mislukken, tot grote frustratie van consumenten. De eerste meldingen kwamen rond 15.00 uur binnen op de website Allestoringen.nl. Inmiddels loopt het aantal klachten snel op.
Geen betalingen mogelijk
De storing treft niet alleen pinbetalingen in fysieke winkels, maar ook andere vormen van transacties. Veel klanten kunnen niet betalen of geld overmaken. Rabobank heeft de storing inmiddels bevestigd en laat weten dat er wordt gewerkt aan een oplossing. Op dit moment is nog niet duidelijk wat de oorzaak is van het probleem, noch wanneer de storing verholpen zal zijn.
Reactie van Rabobank
Op de eigen website laat Rabobank weten dat klanten hinder kunnen ondervinden bij het afronden van transacties. “Door een technisch probleem kun je momenteel problemen ondervinden met het afronden van je transacties of betalingen,” staat in een verklaring. Het is niet bekend hoeveel mensen precies getroffen zijn, maar online wordt massaal melding gedaan van de storing.
Grote impact op klanten
De impact van de storing is groot. Winkeliers melden dat pinbetalingen niet doorkomen, wat leidt tot vertragingen aan de kassa’s. Ook online betalingen via Rabobank lijken niet altijd te slagen. Klanten worden aangeraden om, indien mogelijk, gebruik te maken van alternatieve betaalmethoden totdat de storing is opgelost.